”TLX passer sammen med vores hårde applikationer"

“Hvis TLX klare vores hårdhændede behandling, så kan alle føle sig sikret." Disse er ord af Anders Nordlund, Transport Manager og koordinator på Rivners AB, Stockholm. Maskinparken på Rivners omfatter gravemaskiner, virkelig store af slagsen, men TLX har ikke bare givet Rivners en bæredygtig løsning – de har nu også fuld flow til deres værktøjer.

Rivners AB, Stockholm har den største maskinpark af skræddersyede nedrivnings maskiner i Sverige. De udfører alle former for nedrivning-, sanitet- og genanvendelsesopgaver og har ca. 70 medarbejdere. Opgaverne varierer fra små bygninger til store arenaer som Råsunda Arena i Stockholm, et nedrivnings arbejde som tog 9 måneder at fuldføre. Og vi taler om store maskiner her, nogle af dem over 40 m i højden med tilhørende hamre, knusere, poly greb og skrot sakse. Og det er ved værktøjerne TLX kommer i spil. CEJN mødes med Anders Nordlund, transportleder, som har ansvaret for koordinering og sikrer, at det rigtige udstyr er på plads til hvert projekt.

Holdbarhed og fuld flow. Rivners havde haft problemer med deres store og tunge lynkoblinger fra en konkurrent til CEJN og var på udkig efter en løsning. Stålfjederen sprang ofte grundet det høje tryk, og kom ind i det hydrauliske system, hvilket førte til stansning og meget høje reparationsomkostninger på maskinerne. CEJNs distributør Hydroscand anbefalede at Rivners prøvede TLX, da de var en mindre producent, mere fleksible og havde et godt ry for at levere til hårde applikationer. "Med en kapacitet på 400 bar og springtryk på 1600 bar lød det virkelig lovende," siger Anders.

"CEJN viste os diagrammer, og det var enestående, hvor meget højere flow vi ville kun få med TLX," siger Anders. Uden fuld flow til værktøjerne, bliver de langsommere og olien bliver sløv og varmes op. Og varm olie sinker processen yderligere. Varmen forringer også effektiviteten af hydraulikken. Kunne TLX virkelig løse dette problem?

"Med CEJN TLX har vi fuld flow til vores værktøjer med koblinger, der holder"
Anders Nordlund, Transport Manager and Coordinator, RIVNERS

Efter en omhyggelig testperiode kunne parterne helt sikkert bekræfte dette. CEJN har hjulpet Rivners med at løse to problemer. "Vi fik et slidstærkt produkt sammen med fuld flow til vores systemer. I virkeligheden, da vi skiftede til CEJN TLX har vi ikke været bragt til standsning en eneste gang på grund af en ødelagt kobling," siger Anders. "En anden fordel er rengøringsprocessen, TLX er som den eneste kobling rengørings mulig, hvilket sparer en masse tid og penge."

Win-win samarbejde. Fra CEJNs synsvinkel har samarbejdet være frugtbart, idet de hårde applikationer har bevist sig at være en fremragende erfaring, og givet mange svar til udviklingsprocessen. ”Vi har kunnet opnå resultater som ikke var muligt at få ved egne laboratorier” siger Henric Karlsson, CEJN Norden AB. Hvis TLX kan leve op til kravene fra Rivners, er dette en bekræftelse, idet Rivners udskifter deres værktøjer mere ofte end andre brugere, samt bruger disse mere omfattende. Samarbejdet har været rigtig godt mellem parterne og det har været et win-win samarbejde. ”For Rivners har dette fungeret perfekt og hvis der har opstået problemer har CEJN altid været der til at løse disse og bakke os op.” konkluderer Anders.